Pozycjonowanie stron internetowych, a regularna aktualizacja

2020-07-26

Czas pomyśleć o taktyce. Kto właściwie powinien na bieżąco doglądać i doskonalić proces optymalizacji dla wyszukiwarek? Czy wolisz zatrudnić w swojej firmie specjalistę od wyszukiwarek, czy lepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z usług zewnętrznej agencji? A może wolałbyś odwołać się do doświadczenia eksperta zatrudnianego na zasadach wolnego strzelca?


Pozycjonowanie stron internetowych http://pl.seeyouup.com/oferta/10-pozycjonowanie, czyli o optymalizacji wyszukiwarek

Odpowiedź na każde tak postawione pytanie brzmi tak samo ,,To zależy". Ostateczna decyzja musi uwzględniać budżet działu marketingu, zasięg realizowanego projektu (a często także optymalizowanych witryn internetowych), wyznaczone cele i to, czy planujesz koncentrować się tylko na optymalizacji wyników wyszukiwania organicznego, czy masz zamiar także inwestować w płatne reklamy i wpisy na listach komercyjnych, jeżeli wskazuje się na pozycjonowanie stron internetowych.


Sytuacja każdej firmy jest nieco inna. Przeanalizujmy więc kilka zalet i wad samodzielnego, wewnętrznego prowadzenia procesu optymalizacji w porównaniu z koncepcją zatrudniania do tego samego zadania eksperta z zewnątrz. Optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych jest ciągłym procesem, a regularne aktualizowanie treści musi uwzględniać przyjętą strategię pozycjonowania. W pewnych okolicznościach zachowanie wszystkich aspektów zarządzania witryną wewnątrz firmy jest uzasadnione (szczególnie w przypadku rynków regulowanych, na przykład rynku leków, lub witryn, których treść ma istotne znaczenie prawne). Warto jest to rozważyć, gdy zdecydujemy się na pozycjonowanie stron internetowych.


W wielu organizacjach skuteczna realizacja projektów wymaga wewnętrznego wsparcia i zdecydowanej postawy kierownictwa. Jeśli działy marketingu, zarządzania treścią i IT są w pełni synchronizowane i mają jasno zdefiniowane cele, istnieje możliwość efektywnego zarządzania optymalizacja do wyszukiwarek własnymi siłami. Jeśli Twoja firma nie jest bardzo mała lub jeśli optymalizacja nie dotyczy bardzo niewielkiej witryny, powinieneś rozważyć skorzystanie z usług jednego z wielu podmiotów specjalizujących się w optymalizacji dla wyszukiwarek.


Wadą pozycjonowania witryny własnymi siłami jest trudność zatrzymania w zespole dobrze wyszkolonych specjalistów od optymalizacji dla wyszukiwarek. Co więcej, nawet jeśli uda Ci się skłonić specjalistę w tej rodzącej się dziedzinie do pracy w Twojej firmie, będziesz musiał się liczyć ze sporymi oczekiwaniami finansowymi. Optymalizacja dla wyszukiwarek nie jest zadaniem wyłącznie dla informatyków; nie może też być realizowana wyłącznie przez dział marketingu. Faktem jednak okazuje się być, że pozycjonowanie stron internetowych cieszy się rosnącym zainteresowaniem.


Nawet jeśli dysponujesz kompetentnym, prężnym zespołem marketingowców, zewnętrzna agencja z reguły może Ci zaoferować nieporównanie większą spójność, ciągłość i planowanie strategiczne w odniesieniu do pozycjonowania stron internetowych.


Koszty korzystania z usług firmy lub konsultanta zewnętrznego mogą być istotnie większe niż w przypadku ograniczania się do własnych zasobów. Mierniki sukcesu mogą dodatkowo zaciemniać obraz sytuacji i zasypywać Cię niepotrzebnymi danymi. Nawet jeśli zdecydujesz się na skorzystanie z oferty zewnętrznego podmiotu, będziesz musiał monitorować skutki podejmowanych działań własnymi siłami, co także wiąże się z pewnymi kosztami.

Obejrzyj nasze video

@ Copyright 2018